Pagina 1 din 1

Varianta 22

MesajScris: Mar Apr 22, 2008 8:49 am
de admin
SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte) − Varianta 022

Scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 20 de rânduri, despre greşeală, pornind de la ideea
exprimată în următoarea afirmaţie: „Greşelile nu se iartă, ci se repară”. (Nicolae Iorga, Cugetări)

Atenţie! În elaborarea textului de tip argumentativ, trebuie:
- să respecţi construcţia discursului de tip argumentativ: structurarea ideilor în scris, utilizarea
mijloacelor lingvistice adecvate exprimării unei aprecieri; 6 puncte
- să ai conţinutul şi structura adecvate argumentării: formularea ipotezei/ a propriei opinii faţă de
ideea exprimată în afirmaţia dată, enunţarea şi dezvoltarea corespunzătoare a două argumente
adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente; 18 puncte
- să respecţi normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie şi
de punctuaţie). 6 puncte

Re: Varianta 22

MesajScris: Dum Iun 08, 2008 7:38 am
de ancanka
Varianta 22-(N Iorga-Greselile nu se iarta..)
Afirmatia lui N. Iorga arunca o lumina surprinzatoare asupra ideii de greseala, mutand accentul de pe „repararea”, prin iertare, a constiintei celui care care a comis-o pe „repararea”consecintelor reale ale greseli, afirmatie ce intruneste si adeziunea mea.
In primul rand, trebuie spus ca greseala are ecouri, consecinte pe doua planuri: in planul constiintei si in planul exterior unde s-a produs. In acest sens,a ierta rezolva doar primul aspect al problemei: usurarea constiintei persoanei care a comis eroarea,consecintele ramanand acolo.
Pe de alta parte,a ierta poate fi o incurajare a greselii, ea putandu-se repeta oricand,de vreme ce nu l-ai determinat pe cel care a comis-o sa reflcteze asupra consecintelor ei. A repara presupune sa stii ce nu a functionat bine, sa stii sa faci lucrurile sa functioneze din nou in mod corect.
In concluzie,afirmatia de o mare putere educativa mi se pare adevarata.

trimis de Adi

Scris:
de