Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/ebacalau/public_html/forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1024: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1024: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1024: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
- Psihologie - FORUM BACALAUREAT 2013

Psihologie

Psihologie

Mesajde Get pe Vin Ian 16, 2009 7:49 pm

Da cineva psihologie la bac sau admitere?Si are subiectele?:D
Avatar utilizator
Get
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Vin Ian 16, 2009 7:22 pm
Locaţie: Bucuresti

subiectele la psihologie pt bac

Mesajde Andreea pe Sâm Ian 17, 2009 7:21 am

subiectele la psihologie pt bac de aici http://www.ebacalaureat.ro/c/16/114/643/0/Subiecte-2008-Psihologie le-ai vazut?
Avatar utilizator
Andreea
Elev de nota 10
 
Mesaje: 267
Membru din: Lun Apr 21, 2008 2:34 pm

s1 varianta 1

Mesajde Adelina Dozescu pe Mar Mar 03, 2009 2:01 am

A. Citiţi cu atenţie enunţurile următoare.
1. Senzaţia este o imagine primară deoarece se produce numai în condiţiile acţiunii
directe a stimulului asupra unui analizator.
2. Temperamentul reprezintă latura dinamico-energetică a personalităţii şi se manifestă
pregnant în conduită.
3. Imaginea perceptivă se poate forma în absenţa stimulului, dacă intervin limbajul şi
integrarea perecepţiei într-o activitate.
4. Reprezentările constituie un sprijin necesar în construirea sensurilor unor cuvinte.
5. Imaginea perceptivă este săracă în conţinut, deoarece reflectă doar însuşirile mai
puţin importante ale obiectelor şi fenomenelor, omiţându-le pe cele semnificative.
6. Caracteristicile, însuşirile unei senzaţii, depind de particularităţile stimulului şi de cele
ale subiectului.
7. Conceptul de personalitate reflectă o parte din atributele, structurile şi valorile de care
dispune o persoană.
a) Pentru fiecare dintre enunţurile de la 1 la 6, scrieţi cifra corespunzătoare enunţului şi
notaţi în dreptul ei litera A, dacă enunţul este adevărat, sau F, dacă enunţul este fals.
6 puncte
b) Pentru enunţurile 5 şi 6, justificaţi succint alegerea făcută la punctul a). 4 puncte
c) Pentru enunţul 7, transcrieţi cuvântul/sintagma care determină caracterul eronat al
enunţului, realizând totodată şi înlocuirea cuvântului/sintagmei, astfel încât enunţul să
devină adevărat. 10 puncte
B. Precizaţi doi dintre factorii care contribuie la dezvoltarea aptitudinilor. 6 puncte
C. Explicaţi afirmaţia conform căreia inteligenţa, ca aptitudine generală, are un rol
important în obţinerea performanţelor şcolare. 4 puncte



Rezolvare:

1.A
2.A
3.F(deoarece perceptia se formeaza doar in prezenta obiectului)
4.A
5.F
6.A
7 Conceptul de personalitate reflecta totalitatea atributelor, structurilor si valorilor de care dispune o persoana.

b) 5.Imaginea perceptiva este bogata in continut sintetizand atat caracteristicile importante ale obiectelor si fenomenelor, cat si insusirile mai putin semnificative, detaliile.
6 Caracteristicile unei senzatii depind de particularitatile stimulului si de cele ale subictului: interesul pentru o anumita categorie de stimuli, starea fiziologica a subiectului etc influnteaza calitatea senzatiei
B. factorul erediatar si factorul ambiental (mediul)

Inteligenta ca aptitudine generala faciliteaza performanta scolara permitandu-i elevului sa asimileaze noi cunostinte, pe care sa le integreze la cele vechi,
sa stabileasca noi relatii intre cunostinte facand apel la experienta cognitiva dobandita. Datorita inteligentei scolarul are capacitatea de a intelege notiunile predate de profesor si de a le adapta in procesul invatarii, in functie de cerintele acestuia. Lipsa inteligentei ca aptitudine generala creioneaza insuccesul scolar, plafonarea subiectului.



am incercat sa rezolv, va rog dati-va cu parerea, veniti cu noi completari.
Adelina Dozescu
Elev
 
Mesaje: 3
Membru din: Mie Feb 04, 2009 8:15 pm

Re: Psihologie

Mesajde lorena pe Lun Mar 30, 2009 8:08 pm

care vrea sa ne corectam la variante...s spuna..:(..k eu una ma pregatesc singura si e foarte dificil...
lorena
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Lun Mar 30, 2009 8:01 pm

Re: Psihologie

Mesajde Adelina Dozescu pe Sâm Apr 11, 2009 10:59 pm

eu vreau, sa ne corectam si sa rezolvam.. dar nu prea vsad persoane de pe site ce dau bacu la psiho
Adelina Dozescu
Elev
 
Mesaje: 3
Membru din: Mie Feb 04, 2009 8:15 pm

Re: Psihologie

Mesajde uffie pe Dum Mai 10, 2009 1:59 pm

subiectul I ( A a si c )

var 1: 1A 2A 3F 4A 5F 6A
la 7: o parte. se inlocuieste cu: totalitatea

var 2: 1A 2A 3F 4F 5A 6A
7: sub raportul continutului ei. se inlocuieste cu: prin dubla sa natura

var 3: 1F 2A 3A 4A 5F 6A
7: sine. se inlocuieste cu: exterior

var 4: 1A 2F 3F 4A 5A 6A
7: fara nu

var 5: 1A 2A :?: 3A 4F 5A 6A
7: dificil. se inlocuieste cu: usor

var 6: 1F 2F 3A 4A 5A 6A
7: bogata. se inlocuieste cu: unitara si schematica

var 7: 1F 2F 3A 4A 5A 6F
7: stabili. se inlocuieste cu: instabili

var 8: 1A 2A 3A 4F 5A 6F
7: perceptie. se inlocuieste cu: reprezentare

var 9: 1F 2F 3A 4A 5A 6F
7: abstracte si de detaliu. se inlocuieste cu: concrete si caracteristice

var 10: 1A 2F 3A 4F 5F 6F
7: melancolic. se inlocuieste cu: flegmatic :?:

var 11: 1A 2A 3F 4F 5A 6A
7: ingreuneaza. se inlocuieste cu: faciliteaza

var 12: 1F 2A 3A 4A 5F 6F
7: in toate domeniile. se inlocuieste cu: intr-un domeniu

var 13: 1F 2F 3A 4F 5A 6A
7: :?:

var 14: 1A 2F 3F 4A 5F 6A
7: Acomodarea. se inlocuieste cu: Asimilarea

var 15: 1F 2A 3F 4F 5A 6F
7: primara. se inlocuieste cu: secundara
uffie
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Lun Ian 26, 2009 4:32 pm

Re: Psihologie

Mesajde SundayRose pe Mie Mai 13, 2009 5:24 pm

poate cineva sa posteze si un model de subiectul 3? acolo am eu cateva probleme
SundayRose
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Joi Mar 05, 2009 3:22 pm

Re: Psihologie

Mesajde uffie pe Sâm Mai 16, 2009 12:13 pm

var 16: 1F 2A 3F 4A 5F 6A :?:
7: obiectuala. se inlocuieste cu: boagata in continut

var 17: 1A 2F 3A 4A 5 :?: 6F
7: inexpresiva. se inlocuieste cu: expresiva

var 18: 1F 2 :?: 3F 4F 5F 6A
7: :?:

var 19: 1A 2F 3F 4A 5A 6F
7: :?:

var 20: 1F 2F 3F 4F 5A 6A
7: introvertita. se inlocuieste cu: extrovertita

var 21: 1A 2A 3F 4F 5A 6F
7: impiedica. se inlocuieste cu: faciliteaza

var 22: 1A 2F 3F 4F 5F 6A
7: in conditiile absentei actiunii directe..

var 23: 1A 2F 3F 4F 5F 6F
7: fara nu

var 24: 1F 2A 3F 4F 5A 6F
7: introvertit. se inlocuieste cu: extrovertit

var 25: 1A 2A 3F 4F 5A 6A
7: insa acest lucru perturba grav. se inlocuieste cu: fara ca acest lucru sa perturbe

var 26: 1A 2A 3F 4A 5F 6F
7: extravertit. se inlocuieste cu introvertit

var 27: 1F 2A 3A 4F 5F 6A
7: dificila. se inlocuieste cu: usoara

var 28: 1F 2A 3F 4A 5A 6A
7: imature. se inlocuieste cu: mature

var 29: 1A 2F 3F 4A 5A 6A
7: contradictorii care impiedica. se inlocuieste cu: complementare care faciliteaza

var 30: 1F 2A 3A 4F 5F 6A
7: este independenta. se inlocuieste cu: depinde

var 31: 1A 2A 3F 4A 5F 6A
7: analitici. se inlocuieste cu: sintetici

var 32: 1A 2F 3A 4A 5F 6A
7: o piedica. se inlocuieste cu: un avantaj

var 33: 1F 2A 3A 4A 5F 6A
7: care nu poate fi :?:

var 34: 1F 2A 3A 4A 5F 6A
7: volitive. se inlocuieste cu: cognitive

var 35: 1A 2A 3F 4F 5A 6A
7: nesemnificativ. se inlocuieste cu: semnificativ

var 36: 1A 2A 3F 4A 5F 6A :?:
7: temperamentul. se inlocuieste cu: inteligenta :?:

var 37: 1A 2A 3F 4A 5F 6A
7: impiedica. se inlocuieste cu: faciliteaza

var 38: 1A 2A 3F 4F 5A 6F
7: perceptia. se inlocuieste cu: reprezentarea

var 39: 1A 2F 3A 4A 5F 6A
7: flegmatic. se inlocuieste cu: sangvinic

var 40: 1A 2F 3A 4A 5F 6A
7: redus. se inlocuieste cu: mare

var 41: 1F 2F 3F 4A 5F 6A
7: abstracte. se inlocuieste cu: concrete

var 42: 1F 2A 3A 4F 5A 6F
7: instabilitate. se inlocuieste cu: stabilitate

var 43: 1F 2A 3A 4A 5A 6F
7: reprezentarile. se inlocuieste cu: senzatiile

var 44: 1F 2A 3A 4F 5A 6F
7: valoarea informationala. se inlocuieste cu: tonalitatea afectiva

var 45: 1A 2A 3A 4F 5F 6A
7: primara. se inlocuieste cu: bogata in continut

var 46: 1F 2F 3A 4F 5A 6F
7: sangvinic. se inlocuieste cu: flegmatic

var 47: 1A 2F 3A 4F 5A 6F
7: sangvinic. se inlocuieste cu: melancolic

var 48: 1F 2A 3F 4A 5A 6F
7: afective. se inlocuieste cu: cognitive

var 49: 1F 2F 3A 4A 5A 6A
7: o parte. se inlocuieste cu: totalitatea

var 50: 1F 2F 3A 4A 5A 6F
7: introvertit. se inlocuieste cu: extrovertit

var 51: 1F :?: 2A 3F 4F 5A 6A
7: realizarea unei reprezentari. se inlocuieste cu: calitatea unei senzatii :?:

var 52: 1F 2F 3A 4F 5F 6A
7: analitici. se inlocuieste cu: sintetici

var 53: 1F 2F 3A 4F 5A 6A
7: ingreuneaza. se inlocuieste cu: faciliteaza

var 54: 1A :?: 2A 3F 4A 5A 6A
7: impiedica. se inlocuieste cu: faciliteaza/realizeaza

var 55: 1A 2F 3F 4A 5F 6A
7: primara. se inlocuieste cu: contextuala :?:

var 56: 1F 2F 3F 4A 5A 6A
7: flegmatic. se inlocuieste cu: coleric

var 57: 1A 2F 3A 4F :?: 5A 6F
7: el nu predetermina :?:

var 58: 1A 2F 3A 4A 5F 6A
7: melancolic. se inlocuieste cu: coleric

var 59: 1A 2F 3A 4A 5A 6F
7: obiectuala. se inlocuieste cu: contextuala

var 60: 1F 2F 3F 4A 5A 6F
7: unui singur tip temperamental. se inlocuieste cu: tuturor tipurilor temperamentale

var 61: 1F 2A 3A 4F 5A 6F
7: valoarea informatioanala. se inlocuieste cu: tonalitatea afectiva

var 62: 1A 2F 3F 4F 5A 6A
7: volitive. se inlocuieste cu: cognitive

var 63: 1A 2F 3F 4A 5F 6A
7: afective. se inlocuieste cu: cognitive

var 64: 1A 2A 3A 4A 5F 6F
7: obiectuala. se inlocuieste cu: contextuala

var 65: 1A 2F 3A 4A 5F 6F
7: redus. se inlocuieste cu: mare

var 66: 1F 2F 3A 4F 5A 6F
7: reprezentari. se inlocuieste cu: senzatii

var 67: 1F 2A 3F 4A 5A 6F
7: reprezentarile. se inlocuieste cu: senzatiile

var 68: 1F 2A :?: 3A 4A 5F 6A
7: impiedica. se inlocuieste cu: faciliteaza

var 69: 1A 2A :?: 3A 4F 5F 6A
7: perceptia. se inlocuieste cu: reprezentarea

var 70: 1F 2A :?: 3F 4F 5A 6F
7: primara. se inlocuieste cu: contextuala

var 71: 1F 2A 3A :?: 4F :?: 5A 6F
7: speciale. se inlocuieste cu: generale

var 72: 1A 2A 3F 4F 5A 6A
7: perceptia. se inlocuieste cu: reprezentarea

var 73: 1F :?: 2A 3F :?: 4F 5A 6F
7: superioare. se inlocuieste cu: senzoriale

var 74: 1A 2F 3A 4A 5F 6A
7: aptitudinile. se inlocuieste cu: temperamentul

var 75: 1A 2F 3A 4 :?: 5F 6A
7: introvertit. se inlocuieste cu: sangvinic

var 76: 1F 2A 3F :?: 4F :?: 5A 6F
7: formala. se inlocuieste cu: instrumental-operationala

var 77: 1F :?: 2A 3A :?: 4A 5A 6F
7: speciale. se inlocuieste cu: generale

var 78: 1A 2A 3A 4F 5F 6A
7: aptitudinile. se inlocuieste cu: temperamentele

var 79: 1F 2A :?: 3A 4F 5F 6F
7: analitic. se inlocuieste cu: sintetic

var 80: 1A 2F 3A 4F 5A :?: 6A
7: perceptiile. se inlocuieste cu: reprezentarile

var 81: 1F 2F 3A 4F 5A 6A
7: nemijlocita. se inlocuieste cu: mijlocita

var 82: 1F 2A 3A 4A 5F 6A
7: perceptii. se inlocuieste cu: reprezentari

var 83: 1F 2 :?: 3A 4A 5F 6F
7: temperamentele. se inlocuieste cu: aptitudinile

var 84: 1F 2F 3A 4A 5F 6A
7: speciala. se inlocuieste cu: generala

var 85: 1F 2F 3A 4A 5F 6A
7: aptitudinile. se inlocuieste cu: temperamentul

var 86: 1A 2A 3F 4A 5A 6A
7: perceptiva. se inlocuieste cu: reprezentarii

var 87: 1F 2A 3F 4F 5F 6F
7: speciala. se inlocuieste cu: generala

var 88: 1A 2A 3F 4A 5F 6F
7: complexe. se inlocuieste cu: simple

var 89: 1A 2A 3A 4F 5F 6F
7: complexe. se inlocuieste cu: simple

var 90: 1F 2A 3A 4A 5F 6F
7: mijlocita. se inlocuieste cu: nemijlocita

var 91: 1F 2F 3A 4A 5A 6F
7: senzoriale. se inlocuieste cu: superioare

var 92: 1A :?: 2A 3 :?: 4F 5F 6A
7: instrumentala. se inlocuieste cu: energetica

var 93: 1A 2A 3A 4A 5F 6F
7: analitic.se inlocuieste cu: sintetic

var 94: 1A 2A 3F 4F 5F 6A
7: pasiv. se inlocuieste cu: activ

var 95: 1F 2A 3A 4F 5F 6F
7: perceptie. se inlocuieste cu: reprezentare

var 96: 1A 2A :?: 3A 4F 5F 6F
7: instrumental-operationala. se inlocuieste cu: dinamico-energetica

var 97: 1F 2F 3F 4F 5A 6A
7: prin reprezentare sunt reflectate... se inlocuieste cu: senzatie

var 98: 1F 2A 3A 4F 5A 6F
7: extravertitul. se inlocuieste cu: introvertitul

var 99: 1F 2A 3A 4A 5A 6F
7: perceptii. se inlocuieste cu: reprezentari

var 100: 1A 2A 3F 4A 5F :?: 6A
7: capacitatea. se inlocuieste cu: aptitudinea
uffie
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Lun Ian 26, 2009 4:32 pm

Re: Psihologie

Mesajde uffie pe Sâm Mai 16, 2009 3:38 pm

Var 3 sub II

A. fidelitatea, promptitudinea

B. Una dintre formele uitarii este cea totala, bazata pe stergerea, suprimarea, disparitia integrala a datelor memorate si care implica de regula imposibilitatea de a reactualiza. Aceasta forma este mai rar intalnita in cazurile normale si mai mult in cele patologice.

C. Memoria reprezinta procesul psihic de intiparire, stocare si reactualizare a informatiilor, iar uitarea consta in stergerea sau scaderea sub pragul de actualizare a informatiilor sau experientelor. Insa, cu toate ca sunt fenomene opuse, intre ele exista relatii dinamice, fiecare actionand asupra celuilalt.
Uitarea are atat o latura pozitiva, cat si una negativa. Latura pozitiva rezida in faptul ca ea ne ajuta sa ne debarasam de informatii si date nesemnificative si inutile, lasand locul liber achizionarii altora mai importante. Latura negativa consta in blocarea sau eliminarea din fluxul actual al constiintei a unor informatii si date importante, necesare pentru finalizarea optima a unei activitati. De asemenea, uitarea mai poate fi negativa in momentul in care informatiile nu au fost bine asimilate sau corelate sub unele scheme logice, iar cunostintele devin fragmentate.
In concluzie, intre memorie si uitare exista o corelatie, ele realizand un ansamblu integrator pentru orice individ cu o viata psihica normala.

[nu am stiut ce sa scriu mai mult de atat :? ]

D. Memoria involuntara este acea forma a memoriei care se realizeaza fara sa vrem, fara sa ne propunem dinainte acest lucru. Ea se poate produce atunci cand asculti o melodie de mai multe ori si ii retii versurile fara sa vrei.

E. Uitarea poate fi combatuta prin repetitii. Numarul acestora trebuie insa sa fie optim, unul prea mare ducand la suprainvatare si la aparitia fenomenului de saturatie, iar unul prea mic la subinvatare.

cam asta cred eu ca ar trebui sa contina sub II :roll:
uffie
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Lun Ian 26, 2009 4:32 pm

Re: Psihologie

Mesajde Get pe Sâm Mai 16, 2009 10:43 pm

Pai,eu cred ca mai trebuia sa scrii formele uitarii,despre ebbingaus sau cum se scrie ca folosit silabe fara sens sa demonstreze ca uitarea este masiva imediat dupa procesul intipariri iar treptat scade,despre factorii care influenteaza uitarea.
:-?
cred
Avatar utilizator
Get
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Vin Ian 16, 2009 7:22 pm
Locaţie: Bucuresti

de Robot pe

Robot
 
Mesaje: 1
Membru din: 2008
Locaţie: IT

Următorul

Înapoi la BACALAUREAT 2009

Cine este conectat

Utilizatori înregistraţi: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot]

cron