Biletul 57

-proba orala- cele 100 bilete - rezolvari - solutii

Biletul 57

Mesajde admin pe Mar Apr 29, 2008 4:37 pm

.......................................................................................................................................
Biletul nr. 57
Decât să omit detaliile, prefer să le exagerez, să le pun sub lupă. Este metoda cea
mai simplă de a călători în timp, de a te întoarce cu zeci de ani în urmă[…] Scriitorii îşi
încercau norocul la edituri, iar cărţile lor nu aveau încă titluri bine stabilite şi se aflau
scrise pe jumătate sau pe sfert, în timp ce nimeni, nici măcar ei, nu ştiau cum, dacă şi
când le vor încheia, câţi le vor citi şi care din confraţi va scrie[…] despre noua apariţie.
Pe atunci personajele marilor romane aveau încă toate drumurile deschise, Felix mai
putea spera să se însoare cu Otilia în ciuda lui Pascalopol, Fred ar fi putut să evite
încă, în ziua fatală, să se urce în carlingă, iar Adela mai avea o şansă de a descoperi
jurnalul doctorului Codrescu. [...]
Pe atunci personajele nu erau scufundate cu totul în hârtie, aveau numai jumătate
de destin scris, iar cealaltă jumătate din ei, liberă, se afla încă, indistinctă şi în
fierbere, în mintea şi viaţa unor autori, ei înşişi cu numai o bucată din viaţă scrisă.
Rebreanu se plimba, pe străzile Bucureştiului, într-un Chevrolet roşu[...] Călinescu îşi
achiziţiona vara provizia de lemne pentru iarnă[...] Bacovia fuma cu sete şi bea pe
tăcute, Ion Barbu avea câte cinci-şase studenţi la cursurile lui de matematici
superioare, pe Nichifor Crainic îl puteai găsi la patru numere de telefon diferite, lui
Camil Petrescu îi trecuse serios prin gând să se apuce de chimie, după ce inventase
pe hârtie o paraşută-balon.[...]
Nu semănau unii cu alţii şi nimeni nu îi obliga să gândească la fel şi să spună
acelaşi lucru. Minunat este că lumea lor nu era nici paradis, nici infern, ci o lume
normală, o lume a tuturor posibilităţilor şi un loc sub soare ca oricare altul.[...]
Bucureştiul interbelic este locul unde s-a întâmplat totul.
(Ioana Pârvulescu, Întoarcere în Bucureştiul interbelic)
.......................................................................................................................................
A. Cerinţe privind emiţătorul (cine emite mesajul, din ce perspectivă/ ipostază, cu ce intenţie, în ce context etc.);
B. Cerinţe privind structura/ compoziţia/ mesajul textului (identificarea ideilor, disocierea faptelor de opinii, a elementelor obiective de cele subiective, a argumentelor de contraargumente, identificarea unor structuri şi tehnici argumentative/ informative/ descriptive/ narative etc.);
C. Cerinţe privind construirea unei interpretări/ exprimarea unei opinii argumentate (despre un aspect/ o idee/ un argument/ o afirmaţie/ o atitudine
evidente în textul dat, cu privire la o perspectivă actuală asupra ideii exprimate, despre opţiunea, pe baza experienţei personale, pentru una sau alta dintre soluţiile propuse/ care se conturează etc.).
Avatar utilizator
admin
Administrator
 
Mesaje: 840
Membru din: Dum Apr 20, 2008 7:33 am

de Robot pe

Robot
 
Mesaje: 1
Membru din: 2008
Locaţie: IT

Înapoi la Romana

Cine este conectat

Utilizatori înregistraţi: Google [Bot]

cron