Biletul 03 Cinéma ou opéra

Subiecte, discutii si rezolvari proba orala la Limba Franceza L1 normal si L2

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde la_vie_en_mauve pe Sâm Mai 17, 2008 6:24 pm

bonjour.este adevarat ca ideea de a posta aici variante de raspuns pentru biletele de la proba orala este buna, insa bisoux are dreptate.conteaza totusi sa fie cat de cat corecte si inainte de a posta o compunere, vizitati un site cu dictionare online[in cazul in care dictionarul in format palpabil nu este la indemana], ca sa nu mai scrieti aici orice va trece prin cap chiar daca este corect sau nu.motivul?...destui viitori absolventi de clasa a 12a, care dau proba de bacalaureat la franceza si vor totusi sa isi faca o idee despre cum ar trebui sa fie redactata o astfel de compunere;nu ajutati decat sa ii induceti in eroare si sa preia ceva gresit.subiectele sunt abordabile, si destul de usoare.astept cu interes varianta utilizatorului "bisoux_angel" pentru a vedea daca poate fi considerata un model pentru urmatoarele compuneri.
la_vie_en_mauve
Elev
 
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Mai 17, 2008 6:03 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde Patrycya24 pe Vin Mai 30, 2008 8:15 pm

Ca sa-mi bag si eu nasul pe unde nu-mi fierbe oala ( ca vad ca se poarta...), eu zic ca acele carti cu rezolvari nu sunt o solutie. Intr-adevar pt cineva care nu are foarte multe in comun cu limba franceza, sunt inutile si "pompoase"...Conteaza sa argumentezi un punct de vedere personal si atata timp cat ai cursivitate in expunerea compunerii, se mai trec cu vederea si unele greseli de gramatica (bine, nu vorbesc de "enormitati")...asa ca sfatul meu ( ca persoana care a trecut printr-un bac la limba franceza si care actualmente este profesor de franceza) e sa va bazati pe originalitate si convingeri proprii, decat niste idei inghitite pe nemancate dintr-o carte...plus de asta, credeti ca profesorilor le-ar placea sa auda aceeasi poezie la nesfarsit ???
Practic, fiecare compunere trebuie construita pe un schelet comun : introducere (generalitati privind tema respectiva), cuprinsul ( unde trebuie folosite cat mai multe expresii pentru exprimarea opiniei : JE CROIS QUE , JE PENSE QUE , JE CONSIDERE QUE , SELON MOI....etc; in cazul in care se cer exemple , nelipsitul "par exemple" si cat mai mult conectori : "parce que" , "mais" , " puisque", "car", "donc"....si lista poate continua) iar in incheiere, "en conclusion", "pour conclure" prind bine oricand ;)

BAFTA TUTUROR!!!
Patrycya24
Elev
 
Mesaje: 6
Membru din: Mie Apr 30, 2008 9:55 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde fanatika pe Sâm Mai 31, 2008 10:54 am

sandibelle scrie:


Premierement, le cinema aussi que l’opera se fondent sur le jeu.
La différence des deux est, dans le premier cas, l'expérience du film - nous ne sommes pas présents, nous ne sommes pas en face de ceux qui sont en train de jouer, d' "acter".
Donc, je préfère le cinéma car cela nous permets d’avantage voir l'expression des acteurs souivis dans une action, dans des conflicts psychiques ou en tout cas, des manifestation complexes.
Je vais de temps en temps au cinéma, quand le film me parait interessant et pas en fonction des critiques. En outre, le cinema a une grand répertoire de styles qui se renouvellent de plus en plus.
Le cinema est moins cher et plus accessible au grand public est ca c’est une atout en comparaison avec l’opera. Je reconue, je ne suis jamais allée à l'opéra. Même à la télé, je ne regarderai pas parce que ça ne m'attire pas.


ceau :) uite ce nu prea e bine la textul tau.
1. nu e buna structura. doua cuvinte despre opera , doua despre cinema. "premierement" este conector care iti introduce primu argument si nu are ce sa caute la inceput. daca ar fi sa facem o paralela cu romana pot sa-ti zic ca ai mancat ipoteza. daca ai inceput cu 'premierement" unde-i "deuxiemement"? a mai sunt si alti conectori mai faini, pt ca se utilizeaza in limbajul curent si nu suna deloc fortat: selon moi, a mon avis, je trouve que , (asta pt ipoteza si concluzie) ! la concluzie daca vrei sa folosesti conectorii de mai sus tre sa ai d ex : "pour conclure, je trouve que". Apoi, pt cuoprinsul arg conectori ar mai fi : puis, de plus, en effet ( in afara de deuixiemement, troisiemement ... ) . aste la folosesc eu mai mult . in interioru textului mai exista niste cuvinte numite articulatori ... d'une cote , de l' autre cote (pe de-o parte , pe de alta parte ) seulement... mais encore lista complete cu toti conectorii/articulatorii: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSp ... teurs.html
2. zau k nu am inteles ce ai ales:-?? ba nu-i actorii de la cinema in fata noastra pe cand aia de la opera sunt . din formularea asta am crezut ca o sa alegi opera. dupaia iara ai dat-o cu cinema-ul.
greseli se accepta,dar nu mari . Concordanta intre fraze! "je ne redarai pas parce que ca ne m'attire pas" inseamna k n-o sa te uiti ( nici la teleu) pt ca nu te atrage. vrei sa zici prob k nimici la teleu nu te uiti pt ca nu te atrage 8-) . cand aveti si voi timp ... uitati-va pe Tv5 . nu tre sa intelegeti tot ce se vb dar e foarte bine sa le auziti pronuntia.
cam atata... texte v-as publica, dar trebuie sa le fac in primu rand pe ale mele de la scris ..
Bafta ! :mrgreen:
fanatika
Elev Silitor
 
Mesaje: 28
Membru din: Mar Mai 27, 2008 8:20 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde alex pe Sâm Mai 31, 2008 5:16 pm

Antre le cinema ou opera je choisir cinema, parce-que jamais je suis ete au opera, peut-etre si je connu la monde d'opera j'aimmera, mais... desole

Et le cinema ... por moi ce n'est pas tres immportant parce-que j'aime plus beacoup regarde une filme au la maison, ce plus confortable, j'ai une grand tv bone sonore et je invite mes amies on mange popcorn et on boire du biere et nous sommes comment au cinema, plus bien que au cinema, parce-que au cinema on peut pas boire du biere

En fait, ni le cinema et ni le opera c'maranje!



ai spus ca astepti corectari :D

"Entre le cinema et l'opera je choisis le cinema, parce que j'ai jamais ete a l'opera. Puet-etre que je l'aimerais si je connaissais le monde de l'opera, mais...je suis desole(e).
Le cinema...pour moi...ca n'est pas tres important, parce que j'aime mieux regarder un film a la maison car c'est plus confortable. J'ai un grand televiseur avec du bon son et j'invite mes amis a regarder un film en mangeant du popcorn et en buvant de la biere et nous sommes comme au cinema.Nous passons le temps mieux car au cinema on ne put pas boire de la biere.
En fait, le cinema et l'opera ne se melangent pas.[aici nu prea am inteles ce ai vrut sa spui :| ]
"

am reformulat putin ca sa sune mai corect.nu e exclus sa fi gresit si eu cate ceva,insa oricum asa e mai bine ;)

si da,ai dreptate.la oral nu se puncteaza scrisul.insa un profesor isi da seama din pronuntia ta daca gresesti un timp,folosesti infinitivul sau ai probleme cu articolele si esti depunctat.

bafta tuturor :)
alex
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Mai 31, 2008 4:42 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde fanatika pe Sâm Mai 31, 2008 7:19 pm

a vrut sa scrie " ca m'arrange" = asta imi convine ... in contextu de ma sus ar veni ceva de genu : nici opera , nici cinema-ul, asta imi convine (asta da ).

si inca ceva ... se presupune ca o sa vorbiti in jur de 5-7 min la un subiect . ce aveti voi is cam scurtutze ... asta spuneti in 30 de sec ... si dupaia ce? o sa interniva profii cu intrebari si n-o sa mai stiti pe unde sa scoateti camasa ..
recomand pt asa cva un text de vreo 25 de randuri ( 1 pg a4 ).
fanatika
Elev Silitor
 
Mesaje: 28
Membru din: Mar Mai 27, 2008 8:20 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde florica istrati pe Mie Iun 04, 2008 6:55 am

3. Cinéma ou opéra? Lequel de ces loisirs culturels préférez-vous? Donnez une
réponse argumentée, illustrée d’exemples.


Je préfère le cinéma , c’est un art complexe qui suppose la contribution d’autres arts pour la réalisation d’un film: l’art théâtrale, un scénario original, les effets spéciaux, les belles images et la musique qui accompagnent et mettent en valeur l’évolution de l’action et le jeu des acteurs.
Le cinéma a un grand répertoire de styles qui se renouvellent de plus en plus (la comédie, le thriller, le science-fiction, le policier,etc.). Alors, le cinéma peut répondre aux goûts les plus divers.
Mais ce que j’apprécie aux films, c’est que les sujets des scénarios sont souvent inspirés de la réalité, de la vie courante, quotidienne, parfois on peut se retrouver soi-même dans tel ou tel personnage de film contemporain. C’est une occasion de réfléchir à la condition de l’homme contemporain, à ses problemes, à ses incertitudes, à ses besoins. Ce genre de films est apprecie par tous, le spectateurs et les critiques; vous avez comme exemple les prix obtenus par les metteurs en scene roumains a Cannes, les derniers ans.
De plus, le cinéma est moins cher et plus accessible au grand public est ça c’est un atout en comparaison avec l’opéra. Je vais de temps en temps au cinéma, quand le film me paraît intéressant. J'aime les films d'action et aussi les comedies.
florica istrati
Elev
 
Mesaje: 10
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:09 am

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde arsintescu_andra pe Mar Iun 17, 2008 9:21 am

3.Cinéma ou opera? Lequel de ces loisirs culturels préférez-vous? Donnez une réponse argumentée,illustrée d’exemples.

Entre le cinema et l’opéra,je choisis le cinema,parce que je n’ai pas été encore à l’opéra.Peut-être si j’avais connu le monde de l’opéra,j’en aurais aimé.
En premier lieu,je préfère le cinéma car cela nous permets des avantages: voir les expressions des acteurs suivis dans une action,dans des conflits physiques ou des manifestations complexes.Je vais de temps en temps au cinema,quand le film me paraît interessant.Le cinéma a une grande répertoire de styles qui se renouvellent de plus en plus.
En deuxième lieu, le cinema est moins cher et plus accessible au grand public et,cela c’est une atout en comparaison avec l’opéra.Je crois que l’opéra est très ennuyeux,cela m’endorme.
En troisième lieu je préfère le cinema,parce qu’il étudie l’individu dans nos milieu naturel ou dans son groupe.Le cinema est un “art total” dans les coordonés spatiales et temporelles et nous apporte une véritable révelation. J’adore les comedies musicales,les scenarios sont facilement à les suivre. Les héros ou les heroines interprètent bien leurs couplets: dansent,chantent,parlent en petites phrases.Je n’aime pas le tragedies,mais les effets specieux des films: “Star Track”,”Jurassic Parck”,”Harry Potter” m’attire beaucoup. Les scénographes demandent l’aide au phisicien,aux chimistes,aux peintres pour les réaliser et au costumières pour les costumes portés par les acteurs.
Pour conclure,ces films sont goûtés par les jeunes qui les suivent avec beaucoup de couriosité.
arsintescu_andra
Elev
 
Mesaje: 20
Membru din: Lun Iun 16, 2008 2:19 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde littleMissyA pe Joi Iun 19, 2008 11:46 am

"Entre le cinema ou l`opera je choisis le cinema parce que je n`ai jamais ete a l`opera "[/quote]
"Entre le cinema et l'opera je choisis le cinema parce que je ne suis jamais alle a l'opera" :) cred k e mai corect. imi cer scuze daca nu
littleMissyA
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Joi Iun 19, 2008 11:42 am

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde Simone pe Joi Iun 19, 2008 3:37 pm

Entre les deux loisirs culturels, il est evident gue la tendance des adolescents de nos jours est le cinema.
Premierement, les salles de cinema sont tres bien equipees avec des ecrean de grands dimensions et une sonorite parfaite qui attire la jeunesse et capte l'attention de toute personne.
En ce qui concerne l'opera, il faut dire gue la on rencontre plutot les personnes plus agees et cultiveea a la fois. Ce sont il ce qui savent apprecier mieux gue nous, les adolescents, la culture et la prestation des acteurs.
Mais, j'ose dire que j'aimerais faire parte de les deux loisirs. Et parfois je vais a l'opera a cote de mes parents et au cinema a cote de mes amis.
En conclusion, les deux sont importants, mais ca depend de chaque personne, de son antouraje, de sa culture et de son age.




Bonne chance!
Simone
Elev
 
Mesaje: 4
Membru din: Joi Iun 19, 2008 3:28 pm

Re: Biletul 03 Cinéma ou opéra

Mesajde drlau pe Vin Iun 20, 2008 1:01 pm

bonjour!:Dcinema ou opera?hmm tres difficil:))cinema pour moi opera pour toi!oke? :lol:
drlau
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Joi Iun 19, 2008 10:57 pm

de Robot pe

Robot
 
Mesaje: 1
Membru din: 2008
Locaţie: IT

AnteriorUrmătorul

Înapoi la L1 normal si L2

Cine este conectat

Utilizatori înregistraţi: Niciun utilizator înregistrat